Digital Strategi

Sådan sammensættes en digital strategi

Når vi har snakket om de områder du har brug for hjælp til, så tager jeg udgangspunkt i en pakke og tilpasser en digital strategi til din virksomhed.

ER DU SYNLIG FOR DIN KUNDE?

Første del af din digitale strategi starter her:  Jeg tjekker hvor og hvordan du er til stede på internettet. De steder hvor du allerede har en profil, tjekker jeg dine digitale data og sørger for, at du er fuldt opdateret og opfylder de vigtigste krav og behov for, at en kunde kan bruge din tilstedeværelse. Det er i første omgang din hjemmeside, sociale medier (Facebook og Linkedin) og Google, herunder Google My Business. Er du ikke til stede her, anbefaler jeg, straks at vi opretter din virksomhed.

STRUKTUR OG EJERSKAB

Jeg arbejder struktureret. Derfor vil jeg starte med at strukturere dine platforme så de er nemme at tilgå. Det giver et let og overskueligt abejdsflow og du kommer ikke ud i en situation, hvor du ikke kan få adgang. Jeg opretter unik adgang til din virksomhed og du får straks får udleveret alle loginoplysninger. Det er nemlig dig, der har fuldt ejerskab over alt hvad jeg laver for dig.

LØBENDE VEDLIGEHOLD

Når de grundlæggende faktorer er på plads til din digitale strategi, arbejder jeg mig længere ned i detaljerne. Jeg tilknytter, opretter og opdaterer alle dine aktuelle online midler/ platforme og sider til diverse Google funktioner, så jeg kan overvåge besøgende, finde fejl og sørge for at Google ser dig på internettet. Det er, for at nævne nogle af de allermest vigtige, Google Search Console og Google Analytics.
Dette vil give mig en større indsigt i, hvordan jeg efterfølgende laver de bedste forbedringer til din virksomhed.

ANALYSE AF RESULTATER

Når der er blevet indsamet data fra din hjemmeside kan jeg lave en analyse, der viser hvor vi skal starte med at forbedre din hjemmeside til en ny digital strategi.

Analysen indeholder blandt andet:
1. Søgeord: (søgeordsanalyse), hvilke søgeord vil du gerne findes på og hvilke giver bedst udbytte.
2. Hjemmesidens struktur og indhold (onpage-seo)
3. Teknisk SEO- Analyse: Hvordan præsterer din side på Google?
4. Konkurrent analyse: Hvem kan det samme som dig og hvordan er de synlige på Google?

RESULTAT AF FØRSTE ANALYSE OG VÆKSTSTRATEGI

Alt dette giver sammenlagt en helhedsopfattelse af hvor hjemmesiden er god om mindre god. Og det er ud fra denne opstarts analyse, jeg vil fremlægge mit resultat og fremlægge, hvordan jeg vil anbefale, at din virksomheds online tilstedeværelse skal vedligeholdes med en ny digital strategi.
Det er dog vigtigt at huske på at SEO/ Søgemaskineoptimering er en vedvarende proces. Så efter første optimering, skal vi afvente data og se på hvordan dét virker.
Derefter optimeres den digitale strategi yderligere ud fra nye målinger.
Det kan selvfølgelig også være, at der bliver brug for flere digitale redskaber og strategi. Det kan være at det vil give mening at få betalt synlighed. Fx Google Ads, Google shopping, annoncering på Facebook eller andre sociale medier.

PRISER PÅ ONLINE MARKETING

Hos  mig køber du en pakkeløsning som tilpasses præcist det, din virksomhed har brug for, til fast månedlig pris!  

Læse mere
MANGLER DU EN HJEMMESIDE?

Jeg laver også hjemmesider. Du kan læse mere om priser og hvordan det foregår lige her.

Læs mere
SE FLERE TILLÆGSPAKKER 

Vil du også have styr på; øget sikkerhed, hacking og backup? Eller måske skal du bruge et nyt logo.  Se flere produkter her. 

Læs mere