Hvorfor skal min virksomhed være på Facebook?

Fordi din kunde forventer at finde dig der”

Facebook bruges af 2,2 milliarder aktive brugere på verdensplan og i Danmark er vi oppe på over 3,4 millioner brugere. Derfor skal du selvfølgelig også være på Facebook med din virksomhed.

Den aktive bruger på Facebook, forventer at finde dig der. De vil gerne kunne følge din side, eller måske bare tilkendegive overfor andre, at de kan lide din virksomhed. Er du ikke til stede kan det virke decideret utroværdigt, useriøst og gammeldags med brugerens øjne.

”Kan det overhovedet betale sig?” Ja det kan det!
Som sideejer kan du også følge andre sider. Måske en samarbejdspartner eller organisation som også vises på din side. Det kan også have en signalværdi for kunden, at du fx synes godt om, økologi eller bæredygtighed. Og så er der det med opslag. ”Kan det overhovedet betale sig?” Ja det kan det! Måske har du hørt om googles mange algoritmer og du lægger sikkert også mærke til, at der er mange reklamer når du er på Facebook. Og selvfølgelig kan det være svært at konkurrere med store virksomheder, der bruger enorme summer på annoncering.
Men det du kan, er at lave nogle gode, relevante opslag på din side til dine følgere. Jo mere relevante de er for følgerne, jo mere de læser, jo mere tid de bruger på din facebookside, jo mere vil du blive vist automatisk på deres facebookside når de logger på.

Det kræver selvfølgelig noget arbejde at skrive og sørge for billeder og videoer. Men det kan også være små oplevelser fra din arbejdsdag. En tømrer kunne dele dagens projekt, en frisør kunne dele et godt tilbud eller en ledig tid, en maler kunne dele før og efter billeder, osv. Og så kan du interagere med følgerne. Hvis de kommenterer et opslag kan du let skrive tilbage til dem osv. Alt sammen noget der viser hvor dygtig du er.

Så når kunden skal beslutte sig for en tømrer eller maler, så er facebook også med til, at fremme beslutningen.

Har du ikke selv tid eller overskud til at lave opslag og styre din facebookside?
“Så gør jeg det meget gerne for dig.”

Se hvordan jeg kan hjælpe dig